Årets generalforsamling i FC Nakskov

image Generalforsamlingen blev som vanligt styret af Steen Madsen. Fotos: Paparazzi
rassi
22. februar 2020 kl. 22:27
En klub med fokus på fodbolden fremover efter salg af vandrehjemmet

FC Nakskov afholdte torsdag den 20. februar årets ordinære generalforsamling for år 2019 med flot fremmøde ca. 90 unge og ældre på Bregnevej. En fyldig beretning fra klubformand Jesper Kristensen for årets aktiviteter og tanker samt overvejelser tog det meste af tiden, som senere blev valgt til endnu en toårig periode.

Tre aftrådte bestyrelsesarbejdet Helle Sekula, Steen Madsen og Jacob Lejre Nielsen, som dog stadig laver andet praktisk i foreningen. Nye i bestyrelsen Rune Follemand Nielsen og Rene Mørkebæk Rasmussen. Øvrige bestyrelsesmedlemmer fik genvalg. Peter Walbjørn, Ole Jørgensen, Bjarne Pedersen, Ole Christiansen, Henrik Egholm. Kasserer Torben Pedersen var ikke på valg.

Kasserer Torben Pedersen fremlagde pædagogisk sidste års regnskab, hvor der er fokus på fodbolden fremover og appellerede til aktiviteter for medlemmerne, hvor klubben kunne understøtte, men også at klubben var afhængig af alternativ økonomi med aktiviteter og støtte til klubhuset med fonde og håber også Lolland kommuner fremover kan støtte forbedringer i klubhuset bl.a. er et stort ønske vindue udskiftninger på det 52 årige klubhus.

Årets priser med fotos:

Årets spiller, herre senior – Anton Schjelde

Årets kammerat, senior herre – Kristian Madsen

Årets drengespiller – Noah Sekula

Årets pigespiller – Caroline Jacobsen

Årets kammerat ungdom pige - Ida Marie Klinke

Årets klubperson – Inga Gustavsen

I øvrigt blev årets ungdoms målmand – Stanislavs målmandspokal Mathias Hansen, der var forhindret, da han så FCK i Parken mod Celtic. Årets kammerat ungdom drenge Mathias Schultz Hasling var syg på aftenen, og begge får deres vandrepokaler på andet tidspunkt.

Her fotos fra generalforsamlingen, hvor prismodtagerne fik lovord med på vejen om begrundelsen:

Årets spiller 2019 Anton Schjelde flankeret af seniorchef til højre Peter Walbjørn en fortjent hyldest sine kammerater bakkede fuldt op omkring.

Årets senior kammerat blev en glad Kristian Madsen til venstre.

Årets drengespiller ungdom blev Noah Sekula, som træner to gange om ugen i NFC og to gange i moderklubben FCN. Ungdomskonsulent for årgangen Robin Gustavsen motiverede valget.

Årets pigespiller Caroline Jacobsen til højre, hvor Robin havde lavet en t-shirt i xxx-large med stavefejl med fornavnet.

Årets kammerat for ungdom piger til højre Ida Marie Klinke, som glæder sig over klubbens kommende fokus med at få flere pigespillere i klubben efter Rune Follemand Nielsen er tilknyttet i år. det er vigtigt for en fodboldklub der er medlemmer af begge køn bl.a. grundet det sociale liv.

Gode "gamle" Inga Gustavsen (tv) blev årets klubperson med sit arrangement i forældreforeningen med banko og klubhuset og skabte glæde, hvor tidligere sekretær i bestyrelsen Helle Sekula havde æren med pokalen.

Tre bestyrelsesmedlemmer ud af ti ønskede, at udtræde af bestyrelsen, men fortsætter kræfter med aktiviteter i øvrigt i klubben, så det var ikke en bårebuket de fik overrakt. af formanden Jesper Møvs. Steen Madsen til venstre, Helle Sekula og Jacob Lejre Jensen foreviget efter generalforsamlingen.

Et udsnit af forsamlingen heriblandt aktive seniorspillere.

Herligt at to gode passionenrede fodboldspillere i Nakskov mødte frem til generalforsamlingen til venstre Hans Peter "Sølvsko" og Finn Jansen som stadig er aktive om søndagen til åben ældre bold i de varme stunder.